Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding of offerte van Digitalbulls met betrekking tot Diensten en maken integraal onderdeel uit van iedere Overeenkomst tussen Digitalbulls en de Klant. Bepalingen of voorwaarden die door de Klant worden gesteld en die afwijken van, of niet voorkomen in, deze algemene voorwaarden zijn alleen bindend voor Digitalbulls indien en voor zover deze door Digitalbulls uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard. Met hoofdletters geschreven termen hebben de betekenis zoals vermeld in het laatste artikel.
Artikel 1. Contractsluiting
1.1 De Klant kan via het contactformulier, telefonisch, of per e-mail contact opnemen voor een vrijblijvende offerte. Indien de Klant de offerte accepteert en een e-mail van Digitalbulls ontvangt met de bevestiging en acceptatie van de aanvraag, komt er een bindende overeenkomst tot stand tussen beide partijen, mits de Klant de offerte heeft bevestigd vóór de einddatum die op de offerte is vermeld.
1.2 Gesloten Overeenkomsten zijn definitief.
Artikel 2. Uitvoering van de overeenkomst
2.1 Na de totstandkoming van de Overeenkomst zal Digitalbulls deze naar beste kunnen en onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap uitvoeren.
2.2 Digitalbulls zal zich inspannen om een kwalitatief goede en ononderbroken beschikbaarheid van Diensten en de daarbij behorende systemen en netwerken te realiseren, evenals toegang tot de gegevens die door de Klant zijn opgeslagen. Digitalbulls biedt echter geen garanties met betrekking tot de kwaliteit of beschikbaarheid en is niet verantwoordelijk voor de werking van de diensten en services die de Klant zelf beheert.
2.3 Door Digitalbulls opgegeven levertijden zijn altijd indicatief van aard.
2.4 Indien voor een goede uitvoering van de overeenkomst nodig is, heeft Digitalbulls het recht om bepaalde werkzaamheden door derden te laten verrichten. Eventuele onverwachte meerkosten die hiermee samenhangen, zijn voor rekening van de Klant, tenzij anders overeengekomen. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op werkzaamheden die derden uitvoeren in het kader van de Overeenkomst.
2.5 Indien overeengekomen, zal Digitalbulls de Klant toegang verschaffen tot een Account. Het Account is toegankelijk met een gebruikersnaam en wachtwoord. Elke actie die via het Account van de Klant of een door de Klant aangemaakt Account plaatsvindt, wordt geacht onder de verantwoordelijkheid en het risico van de Klant te vallen. Indien de Klant vermoedt of redelijkerwijs moet vermoeden dat misbruik van een Account plaatsvindt, dient de Klant dit zo spoedig mogelijk aan Digitalbulls te melden, zodat er maatregelen genomen kunnen worden.
2.6 Digitalbulls is tijdens kantooruren beschikbaar voor vragen en ondersteuning via telefoon en e-mail. Indien wij niet direct bereikbaar zijn, reageren wij binnen één werkdag.
2.7 Alle wijzigingen in de Overeenkomst, hetzij op verzoek van de Klant, hetzij door veranderde omstandigheden die een andere uitvoering noodzakelijk maken, worden als meerwerk beschouwd indien hier extra kosten aan verbonden zijn. Minder kosten worden als minderwerk beschouwd en worden overeenkomstig gefactureerd aan de Klant.
Artikel 3. Verplichtingen van Klant
3.1 De Klant dient al datgene te doen en te laten wat redelijkerwijs nodig en wenselijk is om een tijdige en juiste uitvoering van de Overeenkomst mogelijk te maken. De Klant dient er in het bijzonder voor te zorgen dat alle gegevens, die Digitalbulls noodzakelijk acht of waarvan de Klant redelijkerwijs moet begrijpen dat ze noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Diensten, tijdig aan Digitalbulls worden verstrekt. De termijn waarbinnen Digitalbulls de Overeenkomst dient uit te voeren, begint pas nadat alle gevraagde en benodigde gegevens zijn ontvangen.
3.2 Indien de Klant weet of vermoedt dat Digitalbulls bepaalde (extra) maatregelen zal moeten treffen om aan diens verplichtingen te voldoen, zal de Klant Digitalbulls hiervan direct op de hoogte stellen. Dit geldt bijvoorbeeld wanneer de Klant weet dat er een buitengewone belasting van de systemen van Digitalbulls te verwachten is, wat tot onbeschikbaarheid van de Diensten zou kunnen leiden. Digitalbulls zal na een dergelijke waarschuwing alles doen om onbeschikbaarheid van de Diensten te voorkomen. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, kunnen redelijke extra kosten die daarbij ontstaan, in rekening worden gebracht aan de Klant.
3.3 De Klant mag de Diensten niet gebruiken voor Toepassingen met Verhoogd Risico.
3.4 Indien voor het specifieke gebruik van de Diensten door de Klant vergunningen of toestemmingen van overheidsinstanties of derden vereist zijn, is de Klant verantwoordelijk voor het verkrijgen daarvan. De Klant garandeert tegenover Digitalbulls dat hij alle vereiste vergunningen en toestemmingen bezit.
Artikel 4. Gedragsregels en notice/takedown
4.1 Het is de Klant verboden om, met gebruikmaking van de door Digitalbulls geleverde diensten, de Nederlandse wet- of regelgeving te overtreden of inbreuk te maken op de rechten van anderen.
4.2 Digitalbulls verbiedt het aanbieden of verspreiden van materialen die onmiskenbaar bedoeld zijn om derden te helpen bij het schenden van rechten, smadelijk, lasterlijk, beledigend, racistisch, discriminerend of haatzaaiend zijn, of die kinderpornografie bevatten. Ook het zonder toestemming verspreiden van persoonsgegevens of het aanbieden van kwaadaardige inhoud is niet toegestaan.
4.3 Het verspreiden van pornografische materialen via de diensten van Digitalbulls is toegestaan, mits dit geen overlast veroorzaakt en voldoet aan toepasselijke wetgeving.
4.4 De Klant dient zich te onthouden van activiteiten die schade toebrengen aan de systemen of netwerken van Digitalbulls of andere klanten.
4.5 Indien Digitalbulls constateert dat de systemen of dienstverlening in gevaar komen, is zij gerechtigd maatregelen te nemen om dit gevaar te vermijden of te voorkomen. De kosten hiervan kunnen worden verhaald op de Klant.
4.6 Wanneer Digitalbulls een klacht ontvangt over overtreding van dit artikel, zal zij de Klant informeren en een reactie vragen. Op basis daarvan zal Digitalbulls bepalen hoe te handelen.
4.7 Indien een overtreding wordt geconstateerd, kan Digitalbulls de toegang tot het betreffende materiaal blokkeren. Digitalbulls zal zich inspannen om geen ander materiaal te beïnvloeden en de Klant op de hoogte stellen van de genomen maatregelen.
4.8 Digitalbulls behoudt zich het recht voor om aangifte te doen bij geconstateerde strafbare feiten en gegevens van de Klant te verstrekken aan derden wanneer dit redelijk en noodzakelijk is.
4.9 Digitalbulls is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van de maatregelen bedoeld in dit artikel.
4.10 De Klant mag de Diensten doorleveren, maar uitsluitend als onderdeel van eigen producten of diensten en zonder Digitalbulls als leverancier te noemen. Klant vrijwaart Digitalbulls voor claims van diens afnemers.
Artikel 5. Aanvraag van domeinnamen
5.1 Aanvraag en gebruik van domeinnamen zijn onderworpen aan de regels van de desbetreffende registrerende instanties. Digitalbulls treedt alleen bemiddelend op en garandeert niet dat een aanvraag wordt gehonoreerd.
5.2 De Klant kan uit de bevestiging van Digitalbulls vernemen dat een domeinnaam is geregistreerd.
5.3 De Klant vrijwaart Digitalbulls voor schade in verband met het gebruik van een domeinnaam.
Artikel 6. Opslag- en datalimieten
6.1 Digitalbulls kan limieten stellen aan de hoeveelheid opslagruimte en dataverkeer die de Klant kan gebruiken.
6.2 Indien de Klant deze limieten overschrijdt, kan Digitalbulls de Klant een ander Abonnement toewijzen.
Artikel 7. Rechten van intellectueel eigendom
7.1 Alle rechten van intellectueel eigendom op materialen die Digitalbulls ontwikkelt of ter beschikking stelt, berusten bij Digitalbulls.
7.2 De Klant verkrijgt uitsluitend de rechten die expliciet zijn toegekend.
Artikel 8. Prijzen en
8.1 Prijzen zijn exclusief belastingen. Bij onjuiste gegevens kan Digitalbulls de prijzen aanpassen.
Artikel 9. Betalingsvoorwaarden
9.1 Digitalbulls factureert verschuldigde bedragen. De betalingstermijn is 14 dagen.
Artikel 10. Aansprakelijkheid & Garantie
10.1 Digitalbulls is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit de totstandkoming of uitvoering van de Overeenkomst, behalve in de hieronder genoemde situaties en tot de daarbij aangegeven limieten.
10.2 De totale aansprakelijkheid van Digitalbulls voor door de Klant geleden schade door een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van verplichtingen onder de Overeenkomst, inclusief een eventuele niet-nakoming van overeengekomen garanties of onrechtmatig handelen door Digitalbulls, diens medewerkers of ingeschakelde derden, is per gebeurtenis of reeks samenhangende gebeurtenissen beperkt tot een bedrag dat gelijk is aan de vergoedingen (exclusief BTW) die Klant tot op het moment van schade heeft betaald. Bij een overeenkomst met een duur van langer dan drie (3) maanden, geldt een maximum van de vergoedingen die in de laatste drie (3) maanden zijn betaald. De totale vergoeding voor directe schade zal echter nooit hoger zijn dan duizend (1.000) euro (exclusief BTW).
10.3 Digitalbulls is in ieder geval niet aansprakelijk voor:
a) schade als gevolg van maatregelen die Digitalbulls in goed vertrouwen heeft genomen, ook als deze achteraf onterecht blijken te zijn;
b) schade door onbeschikbaarheid van de Diensten, verlies van gegevens, of doorbreking van technische of organisatorische beveiligingsmaatregelen;
c) indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
10.4 Aansprakelijkheid wegens een toerekenbare tekortkoming ontstaat pas nadat Klant Digitalbulls Schriftelijk in gebreke heeft gesteld, met daarbij een redelijke termijn voor herstel. Indien Digitalbulls hierna toerekenbaar tekortschiet, kan aansprakelijkheid ontstaan. De ingebrekestelling moet gedetailleerd worden beschreven zodat Digitalbulls adequaat kan reageren. Deze moet binnen 14 dagen na ontdekking van de schade bij Digitalbulls zijn ingediend.
10.5 De uitsluitingen en beperkingen van aansprakelijkheid vervallen indien de schade te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid van de bedrijfsleiding van Digitalbulls.
10.6 Klant is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door een aan hem toerekenbare fout of tekortkoming. Klant vrijwaart Digitalbulls voor aanspraken die voortvloeien uit het niet naleven van de gedragsregels in artikel 4 door Klant of derden die onder zijn verantwoordelijkheid de Diensten gebruiken.
Artikel 11. Overmacht
11.1 Geen van de partijen is verplicht om verplichtingen na te komen indien een situatie buiten hun macht dit onmogelijk maakt, en die situatie bij het aangaan van de Overeenkomst niet kon worden voorzien.
11.2 Onder overmacht wordt onder meer verstaan: storingen in publieke infrastructuur die Digitalbulls gebruikt, storingen door cyberaanvallen of pogingen om de beveiliging te omzeilen, tekortkomingen van leveranciers die Digitalbulls niet kon voorzien, defecten in door Klant voorgeschreven apparatuur of software, personeelstekorten, overheidsmaatregelen, vervoersproblemen, stakingen, oorlogen, terroristische aanslagen en onrust.
11.3 Indien een overmachtsituatie langer dan drie maanden aanhoudt, kan elke partij de overeenkomst Schriftelijk ontbinden. In dat geval worden reeds geleverde prestaties naar verhouding afgerekend, zonder verdere verplichtingen over en weer.
Artikel 12. Geheimhouding
12.1 Alle informatie die partijen in het kader van de opdracht met elkaar delen, dient uitsluitend voor het beoogde doel. Partijen verplichten zich tot geheimhouding tegenover derden die niet direct bij de opdracht zijn betrokken.
12.2 De geheimhoudingsplicht blijft ook na beëindiging van de Overeenkomst bestaan, zolang de verstrekkende partij redelijkerwijs aanspraak kan maken op vertrouwelijkheid van de informatie.
Artikel 13. Duur en Opzegging
13.1 De Overeenkomst duurt zolang als nodig is om de Diensten te leveren. Abonnementen hebben een looptijd van een jaar, tenzij anders overeengekomen.
13.2 Indien een vaste looptijd is afgesproken, kan de Overeenkomst niet voortijdig worden beëindigd, behalve bij bijzondere opzeggingsgronden zoals hieronder beschreven.
13.3 Bij uitblijven van tijdige opzegging, wordt een Abonnement automatisch verlengd met dezelfde looptijd.
13.4 Digitalbulls kan de Overeenkomst direct Schriftelijk opschorten of beëindigen indien:
a) Klant een wezenlijke verplichting niet nakomt;
b) Faillissement van Klant is aangevraagd;
c) Klant surseance van betaling heeft aangevraagd;
d) Klant zijn activiteiten beëindigt of liquideert.
13.5 Bij opschorting van de Diensten door Digitalbulls blijven alle rechten en aanspraken uit de Overeenkomst bestaan, inclusief het recht op betaling voor opgeschorte diensten.
13.6 Bij beëindiging of ontbinding van de Overeenkomst zijn de openstaande bedragen van Digitalbulls direct opeisbaar. Reeds gefactureerde bedragen blijven verschuldigd, zonder verplichting tot restitutie. Bij ontbinding door Klant is alleen het nog niet uitgevoerde deel van de Overeenkomst opzegbaar, mits toerekenbaar aan Klant.
13.7 Opschorting geldt voor alle lopende Overeenkomsten met Klant, ook als slechts één daarvan in verzuim is, en doet geen afbreuk aan het recht op schadevergoeding.
Artikel 14. Procedure na Beëindiging
14.1 Na beëindiging van de Overeenkomst kan Digitalbulls direct opgeslagen gegevens wissen of ontoegankelijk maken, en Klant-accounts opheffen.
14.2 Het verwijderen van gegevens gebeurt zonder speciale voorzorgsmaatregelen, bijvoorbeeld door het standaard ‘delete’-proces.
Artikel 15. Rangorde en Wijziging Voorwaarden
15.1 Digitalbulls kan de Diensten en Algemene Voorwaarden wijzigen of aanvullen. Wijzigingen gelden ook voor bestaande overeenkomsten na een termijn van 30 dagen na bekendmaking.
15.2 Wijzigingen worden via de Digitalbulls Website of een ander betrouwbaar kanaal gecommuniceerd. Kleine wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen zonder bericht worden doorgevoerd.
15.3 Klant die een wijziging niet accepteert, dient dit binnen twee weken na bekendmaking Schriftelijk kenbaar te maken aan Digitalbulls. Digitalbulls zal de wijziging heroverwegen, waarna Klant de overeenkomst kan beëindigen als de wijziging blijft.
15.4 Specifieke bepalingen voor bepaalde Diensten gaan voor op algemene bepalingen, tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen.
Artikel 16. Overige Bepalingen
16.1 Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
16.2 Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Digitalbulls gevestigd is.
16.3 Indien een bepaling nietig blijkt, tast dit de overige bepalingen van de Overeenkomst niet aan.
16.4 Inconsistenties tussen de Digitalbulls Website en de Overeenkomst worden in het voordeel van de Overeenkomst uitgelegd.
16.5 De administratie van Digitalbulls, inclusief elektronische gegevens, geldt als bewijs, tenzij Klant tegenbewijs levert.
16.6 Partijen informeren elkaar tijdig over wijzigingen in contactgegevens.
16.7 Overdracht van rechten uit de Overeenkomst aan derden vereist voorafgaande Schriftelijke toestemming, behalve bij bedrijfs- of aandelentransacties.
Artikel 17. Klachtenprocedure
Digitalbulls heeft een klachtenprocedure die klachten binnen 14 dagen behandelt. Mocht de behandeling langer duren, dan ontvangt Klant binnen die termijn een bericht met een indicatie van de verwachte afhandelingstijd. Bij geschillen kan Klant zich ook wenden tot het Europese ODR-platform.
Een klacht schort de verplichtingen van Digitalbulls niet op, tenzij anders Schriftelijk overeengekomen. Bij een gegronde klacht zal Digitalbulls de producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 18. Definities
Digitalbulls: het bedrijf Digitalbulls V.o.f., gevestigd in Losser, KvK-nummer 86199099.
Digitalbulls Website: de website van Digitalbulls via https://www.digitalbulls.nl/.
Abonnement: een overeenkomst waarbij continu of herhaaldelijk prestaties worden verricht gedurende een bepaalde periode.
Account: toegang tot een gebruikersinterface voor het beheren en configureren van Diensten.
Algemene voorwaarden: de bepalingen in dit document.
Klant: de persoon of rechtspersoon met wie Digitalbulls een Overeenkomst sluit.
Diensten: de producten en diensten die Digitalbulls levert.
Overeenkomst: de afspraken tussen Digitalbulls en Klant.
Schriftelijk: naast papieren ook e-mail en faxberichten, mits de identiteit en integriteit van het bericht vaststaat.
Toepassingen Met Verhoogd Risico: toepassingen waarbij fouten kunnen leiden tot ernstige gevolgen zoals letsel of verlies van gevoelige gegevens.